La felicitat polièdrica

 Ja he arreplegat les dades que volia amb aquella redacció que m'escrigueren sobre la felicitat. La felicitat té moltes cares, o millor dit la infelicitat perquè m'han definit millor que és aquesta que no la felicitat. A més, amb unes definicions que hagueren trencat l'ànima de Sòcrates, ja que la felicitat no és, la felicitat o infelicitat és quan. No és una idea, és la seua representació.

Bé, així doncs la infelicitat és "quan no puc fer tot el temps allò que m'agrada"- l'hedonisme; "soc infeliç perquè no puc controlar-ho tot"- la impotència; "no soc feliç perquè m'esforce i no m'ix res bé"- la frustració; "sent tristesa de pensar que els meus familiars no hi seran sempre"- la dependència emocional; "no soc feliç perquè no tinc amics"- la solitud; "no m'agrada que em diguen tot el dia que he de fer i no m'expliquen per què"- la incomprensió; "ara no soc feliç perquè la meua iaia fa poc que ha mort i és la primera vegada que experimente una cosa així"- el coneixement. Els set pecats de l'era moderna. 

I pel costat contrari la felicitat és quan es marquen gols, quan trauen bones notes, quan poden sentir música i ballar, quan estan amb els amics, quan són vacances, quan poden estar ociosos, quan els familiars es duen bé...estan entrant en l'adolescència i comencen a participar-ne de tota eixa plètora de sentiments que ens acompanyen ja per a la resta de la nostra vida. Tant de bo poder ensenyar filosofia de ben menuts i que començaren a veure les diferents perspectives al món i a la societat i que eixos sentiments són més que compartits. 

Comentaris

  1. Em pense que tal com està dissenyat el currículum, aquest no té en compte la felicitat (que no vol dir fer el que els done la gana) sinó això que dius tu lligar elements amb sentiments. D'una altra banda, la felicitat té a vore més amb aspectes extraescolars que escolars, amb la qual cosa, alguna cosa caldrà fer perquè s'apanyen eixes esferes i, doncs, no repercutir negativament en l'ensenyament.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

PARAULES MANLLEVADES A L'ÀRAB

A LA VORETA DEL MAR

AQUISGRÀ, LA CAPITAL IMPERIAL