PENSANT PENSAMENTS

L'altre dia vam pujar a la torre de guaita que hi ha damunt del Cap d'Or i quina casualitat, ens vam trobar amb un antic company de faena i d'aventures del temps d'Escòcia i que no he vist en més de 8 anys. Em va alegrar molt d'haver-lo vist i alhora em va fer recordar moltes coses. Pense que en Escòcia estava molt a gust i que me'n vaig anar perquè pensava que havia de fer-ho. La vaig deixar per a provar fortuna en el Perú i l'experiència va resultar prou desastrosa. Sempre guardaré un bon record del país dels escocesos i de fet encara no hi he tornat perquè tinc por a trencar l'encís.

Sovint pense que hauria sigut de la meua vida si m'hi haguera quedat, a Edimburg. Sens dubte hauria sigut molt diferent i hui no estaria on estic, ni coneixeria la gent que hui conec ni tindria els amics que tinc ni hauria viscut moltes altres coses. Imaginar que hauria passat és un exercici atractiu, però infructuós perquè no es pot canviar el passat i no podem considerar totes les variables que hi intervenen; tanmateix, és una tendència que tenim a imaginar-nos en altres mons possibles.

Vull dir que estic bé on estic, però i si...?

Comentaris

  1. Ço mateix em passa quan em van oferir anar al lectorat d'Eslovènia tot just dies després d'haver aprovat les oposicions. I si...? Vida ficció.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hi ha altres dimensions en què vivim les vides que no hem viscut en esta dimensió, segur.

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

PARAULES MANLLEVADES A L'ÀRAB

A LA VORETA DEL MAR

AQUISGRÀ, LA CAPITAL IMPERIAL