PER A REFLEXIONAR (V)

Els divendres a última hora a l'escola tenim pastoral. A mi personalment no m'agrada anar, perquè no és un espai per a debatre o filosofar, és més per a què ens conten idees tancades que baixen del cel, aleshores trobe que aquí no hi ha cap aprenentatge. Però bé, eixa no és la qüestió. El tema del darrer divendres era els valors i la moral. Un divendres, a migdia ens posen a debatre sobre en què es diferencien els valors i la moral. Si Sòcrates ens haguera vist, la moral és quan, els valors és quan, de segur que hauria vingut i ens hauria cridat a l'orella: no m'importa quan creus tu que s'actua amb moral, dis-me quina és la idea de moral!!!

Em va fer gràcia, per no dir una altra cosa, perquè estàvem en grup debatent i una mestra va dir: perqué la gent que no creu en Déu, eixa gent no creu en res i no té valors. A mi aquesta frase em senta com una patada als renyons perquè infereix que a) la gent que no creu, no té valors i b) la gent que és creient, sí que en té. Llavors en una situació així no hi ha diàleg possible, quan hom des de la seua plataforma mira a la resta amb condescendència. No crec que eixos valors "cristians" siguen privatius del cristianisme, ni que la gent cristiana siga bona per se, em sembla una falàcia rere una altra. Com eixa altra frase que també sent molt sovint: els que tenim la sort de creure en Déu. Amb arguments així, cal explicar per què hi ha conflictes i guerres? No, la prepotència mai farà un món millor.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

PARAULES MANLLEVADES A L'ÀRAB

A LA VORETA DEL MAR

AQUISGRÀ, LA CAPITAL IMPERIAL