EPIFANIES

 Estic de vacances i el primer pensament que tinc cada dia en alçar-me és que em queda un dia menys per a tornar a treballar, així que després de pegar-li moltes voltes, ahir mentre caminava per la platja, vaig tindre una epifania. El que em molesta no és tornar a treballar, és tornar a la vida estressada que he tingut els darrers mesos. 

En setembre em vaig matricular al B2 d'italià de l'Escola Oficial en Benidorm i hi vaig dues voltes a la setmana, també em vaig matricular a l'A1 d'àrab per la UNED i no he d'anar enlloc, però també és una inversió de treball i com que no en tenia prou amb casa, el gimnàs, la faena, els gossos i els idiomes en novembre vaig decidir matricular-me en dues assignatures del grau d'Història de l'Art, així que com comprendreu, el temps em ve just per a arribar-hi a tot. 

Aleshores ahir, després de meditar-ho molt vaig arribar a la conclusió que vull recuperar el temps lliure. No vull més cursets, ni exàmens, ni històries. Vull avorrir-me davant la mar, llegir més, escriure i passejar. Estic cansat de què tot gire al voltant de ser productiu, d'este materialisme en què tot ha de tindre una finalitat, del sentiment d'ofegar-se per no arribar a tot, de la sensació d'haver de demostrar res i de col·leccionar cromos que sols aprofitaran per aempaperar la caixa.

De manera que abandone l'art, no em presentaré als exàmens. En realitat m'hi vaig matricular perquè volia aprendre'n més per a incorporar-ho a la meua faena i ja he aprés, he aprés molt, missió complida, però no em cal tot la parafernàlia dels estudis, d'ara en davant si vull aprendre alguna cosa, invertisc els diners en bibliografia especialitzada i au.

Amb això, ja guanye prou de temps i depenent de com isquen els exàmens d'italià parcials, si ixen malament també abandonaré eixe vaixell. La vida és massa curta per a viure ofegat i ja en vaig tindre prou, amb les oposicions.

Comentaris

  1. Mentre he estat fadrí jo també m’he dedicat a omplir el temps de vesprada que podia tenir lliure deixant de banda la faena de l’institut, fonamentalment un període de 5 anys en què de totes totes havia d’aconseguir punts per a acostar-me un poc a casa. Van ser uns anys en què havia d’estudiar dos idiomes, fer cursets de CEFIRE i la capacitació d’anglés. Realment, cansa molt i ara mire arrere i m’adone que he perdut molta vida de vesprada que hauria pogut aprofitar per a fer altres coses: passejar, llegir o fer vida social. Ara, aquesta dedicació va donar fruits: en 8 anys he pogut apropar-me (he pogut treballar més prop) a casa. En aquest casa, puc dir que ha valgut al pena.
    Actualment, tinc un altre ritme de vida amb unes altres obligacions que em lleven el temps de lleure i passats uns anys miraré una altra votla cap arrere i conclouré que haurà valgut la pena.

    https://www.youtube.com/watch?v=DnvFOaBoieE

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

PARAULES MANLLEVADES A L'ÀRAB

A LA VORETA DEL MAR

AQUISGRÀ, LA CAPITAL IMPERIAL