COM LLEGIM?

 A l'entrada anterior vaig comentar breument quina havia sigut la meua experiència com a lector i acabava reflexionant sobre què considerem llegir. A tall d'això, vull continuar parlant sobre la lectura a l'aula. 

Com a professor d'Àmbit Sociolingüístic he d'enfrontar-me a la lectura competencial i ho he desenvolupat de diverses maneres:

a) lectura del llibre tots junts en veu alta, fent els comentaris i les reflexions pertinents per a entendre millor el contingut, preguntant a l'alumne què ha llegit, quines paraules no ha entés...Amb aquest sistema aconseguisc comprovar el nivell de lectura de cada alumne, però té el desavantatge que cadascú té un ritme de lectura diferent, i que aquells que lligen de amb més fluidesa, s'avorreixen. 

b) cadascú llig el llibre al seu ritme en classe i després els done activitats de comprensió lectora. Tanmateix, aquells a qui no els agrada llegir, no lligen i es dediquen a fer passar el temps, en acabant a casa es copiaran les respostes dels companys i em trobaré idèntiques contestacions, amb els  mateixos erros, fins i tot en aquelles preguntes de reflexió personal.

c) els alumnes han de dur llegit el capítol que els mane i fan les preguntes en classe. D'aquesta manera intente d'assegurar-me que les preguntes es contesten individualment, però el resultat acaba sent parell al de la proposta anterior i molts no han llegit el llibre en casa i es copien les respostes.

d) la tertúlia literària: els alumnes han de dur llegit de casa el capítol que toque i anotar tres o quatre idees que els hagen cridat l'atenció per a debatre-les en classe. L'hora és més amena, li podem dedicar més temps a interpretar i comprendre el text que no sols a llegir-lo, podem relacionar la lectura amb temes de la nostra realitat, etc. Ara bé, novament, aquells que de normal no lligen, casualment assenyalen sempre els fragments corresponents a les primeres pàgines del capítol. 

Vaig alternant cada setmana una modalitat però, tot plegat em fa l'efecte que els resultats no són gaire satisfactoris, que tampoc sé com puc fer millorar el nivell de lectura i això em du a una altra pregunta que provaré de contestar la setmana que ve: quan i on llegim?

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

PARAULES MANLLEVADES A L'ÀRAB

A LA VORETA DEL MAR

AQUISGRÀ, LA CAPITAL IMPERIAL