NORANTA-DOSÉ DIA: L'ABAT DE CLUNY

Estem d'avaluacions i toca sentir els mateixos comentaris que acaben sent una remor de fons en la pràctica educativa i en la societat, en general: este xic ha tret tot 10 i vol fer el batxillerat humanístic, quina llàstima o este xic vol fer el batxillerat científic però les seues notes són molt fluixes, millor que se'n vaja a l'humanístic. Les humanitats han quedat com un espai sense valor al qual la gent acudeix a passar el temps mentre que la gent que estudia de veritat, fa ciències. La societat té un prejudici molt gran cap a les humanitats, no es valoren i en molts casos són preses com una cosa inútil o com a molt, accessòria però mai essencial. Molts dels científics acaben estudiant alguna ciència humana quan es jubilen i volen una distracció. Però tornant a la idea inicial, per la mateixa regla de tres és vist com un ultratge que un alumne no promocione per haver suspés alguna assignatura d'humanitats mentre que en les matemàtiques o en la física això es veu amb  una gran normalitat i a la fi entrem en un cercle viciós de baixa exigència i al remat això es tradueix en gent que es permet anar opinant a la lleugera sobre lingüística o història i es cuiden molt de fer-ho al voltant de la física quàntica o la química. Tot i que també és cert que els terraplanistes, els antivacunes i els creacionistes han vingut per a omplir este nínxol que els historiadors, filòsofs i filòlegs fa anys i panys que suportem. 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

PARAULES MANLLEVADES A L'ÀRAB

A LA VORETA DEL MAR

AQUISGRÀ, LA CAPITAL IMPERIAL