NORANTA-SISÉ DIA: L'AMOR DEL REI VELL

Rellegisc els Mites grecs de Robert Graves i mamprenc les Noces de Cadmo i Harmonia de Calasso. La mitologia grega m'encisa d'ençà que anava a l'escola. Sempre he associat etapes de la història amb parts del dia i així per a mi Grècia és el matí, cap a les 10.00 d'un dia lluent, quan el sol encara no pega prou fort i la brisa és fresca i barrejada amb l'optimisme d'aquell que té tot el dia per davant. I també ho associe amb colors. Grècia és el blau, el blau de la mar, el blau del cel, el blau de la seua bandera, el blau de la Mediterrània. Vaig descobrir a Graves el primer any d'universitat i llavors em va fascinar la seua proposta, l'intent de donar-li una explicació a cada mite. Per això m'he sentit sempre més proper a les propostes de l'historiografia estructuralista. Amb el temps però Graves ha anat decebent-me, al cap i a la fi ell era poeta, no historiador i les seues explicacions sempre són sota, cavall i rei. Cada mite grec és una prefiguració de la triple deessa neolítica i d'aquí no el traus. Però amb tot, l'esperit racionalitzador de Graves encara m'atrau. Les religions, els mites, els contes, les rondalles, les cançons amaguen totes darrere la manera de vore el món dels nostres avantpassats i per això cal mantindre-ho i no deixar-ho perdre. 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

PARAULES MANLLEVADES A L'ÀRAB

A LA VORETA DEL MAR

AQUISGRÀ, LA CAPITAL IMPERIAL