SETANTA-UNÉ DIA: AMOR PER DINERS

No m'he llegit tota la bibliografia d'Isabel-Clara Simó (1945-2020, va faltar el dia del meu aniversari), algunes obres com Joel, la Salvatge, el Caníbal, Una ombra fosca com un núvol de tempesta i la més recent El gust amarg de la cervesa, però sempre hi he trobat un eix comú, comencen com un relat anodí, de gent normal fent coses normals i en un moment determinat peguen un gir i et llancen a la novel·la negra de malsons horrorosos amb reminiscències a altres novel·les (la Salvatge sempre m'ha paregut una barreja de My fair lady amb una història de terror). Així que amb El gust amarg...estava esperant eixe gir, com en una muntanya russa quan ascendeixes lentament fins al cim, el carro es deté i després del clic, t'espitja cap a baix. Tanmateix en esta novel·la no hi ha clic, ni ascens, ni baixada. Comença com una sort de la Finestra indiscreta de Hitchcock i a meitat es desunfla en altres històries com si originalment foren tres relats breus embastats de manera pelegrina. Imagine que quan eres escriptor professional és difícil mantindre línies de separació entre les novel·les i la inevitable comparança entre unes i altres, com els fills d'una mateixa mare als quals la biologia uneix i s'esforcen a conquerir la seua individualitat. Ah, i malgrat el títol, trobe que la cervesa sols apareix esmentada en la frase final que tanca la novel·la.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

PARAULES MANLLEVADES A L'ÀRAB

A LA VORETA DEL MAR

AQUISGRÀ, LA CAPITAL IMPERIAL