SETANTA-CINQUÉ DIA: ELS CALÇONS DEL JUTGE

Fa uns anys vaig estar amb uns amics fent la ruta dels 8 pobles de la Vall de Gallinera en bici. Si no els coneixeu, són Benirrama, Benialí, Benissivà, Benitaia, la Carroja, Alpatró, Llombai i Benissili. Fa segles hi havia molt més, una quinzena més de poblacions al llarg del riu Gallinera. L'expulsió dels moriscos primer i l'èxode rural més modernament han condemnat a molts a l'extinció. De fet, dels 8 pobles Llombai fa anys que està deshabitat, hauria de ser considerat també un despoblat. L'últim habitant de Llombai va morir fa més de quaranta anys i era un personatge prou fosc, arribat d'algun punt del centre d'Europa després de la guerra i vinculat al partit Nazi.

D'aquella visita fa gairebé huit anys, va començar a gestar-se una novel·la que no acaba de vore la llum. L'he reescrit moltes vegades, l'he començat de nou, l'he esborrat i pareix que no s'acabe mai perquè sempre que la llig em pareix brossa en algunes parts. El que més em va costar va ser donar-li un final perquè tenia un plantejament però no sabia què fer amb ell després. Ara ja sé com comença i com acaba, tinc la major part dels personatges dibuixats i em queda la part del mig, com arribar del punt A al punt Z sense la sensació que la resta de parades estan per a omplir. 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

PARAULES MANLLEVADES A L'ÀRAB

A LA VORETA DEL MAR

AQUISGRÀ, LA CAPITAL IMPERIAL