UNA NIT D'ESTIU SENSE SOMNIS NI MALSONS


Assegut a la terrassa, observe els estels: l'Ossa Major, l'Ossa Menor, l'Andròmeda i altres constel·lacions que mai veuré, al cap i a la fi, astrònom és una d'eixes coses que tampoc seré quan siga gran. La lluna plena, o quasi plena, m'observa en una d'aquestes últimes nits d'estiu. Decidisc obrir una ampolla de vi per celebrar, celebrar què? qualsevol cosa. Si tot depèn del cristall amb el que s'observen les coses, sens dubte és a través del vidre d'una copa de vi quan la realitat es mostra més nítida. Frank Sinatra canta en concert particular when your lonely heart has learned its lesson. Gotes de vi embeuen els llavis i llisquen per la gola. Allibere els pensaments.

Em ve al cap la paraula anhedonista, epítet que em va dedicar fa  temps un amic i que es defineix per la incapacitat d'obtindre plaer o gaudir. Segurament viure en un país occidental i sense gaire preocupacions econòmiques, familiars i/o laborals/acadèmiques i no gaudir siga un poc "anhedonista" o egoista. Vaig llegir en un llibre que tindre un bloc era una de les coses més egocèntriques del món.  

Pessimista, molt. Una habilitat natural per veure-li el costat negatiu a tot. Em ric perquè recorde el tonet amb que em recrimina un amic el meu pessimisme, amb un "ja està" després que llance la primera ràfega.
 Però jo no crec que siga anhedonisme, preferisc pessimisme o predisposició a veure el costat negatiu de tot. No és una possició desenraonada, ja que et predisposa als cops de la vida.

També pense que m'agrada relativitzar-ho tot. Odie les veritats que es venen com a dogmàtiques, embolcallades amb un vestit de correcció política sota unes normes que ningú ha dictat però tothom s'empenya en acatar humilment. Algú preferirà anomenar-ho demagògia, de fet recorde certa situació en el màster davant la qual la professora va preferir resoldre una tranquil·la discussió dirigint-me un "eres un demagog!". Allà ella amb la seua filosofia de vida "me cago en el sistema pero me resigno a reproducir el sistema".

En fi, esta és una d'eixes entrades que com em va dir un altre amic, a ningú no interessen perquè no em succeïx res graciós. I per graciós volen dir humiliant.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

PARAULES MANLLEVADES A L'ÀRAB

A LA VORETA DEL MAR

AQUISGRÀ, LA CAPITAL IMPERIAL