CAPÍTOL RECOPILATORI DEL 2023

 Ara toca fer eixos resums de l'any, no?

La veritat que el 2022 el vaig acabar de manera molt negativa, tanmateix ha anat millorant o millor dit, fins i tot, no m'he sentit infeliç, però sí que queda la por a que eixa felicitat fràgil es puga trencar, no ho sé, un poc records de Vietnam. Al remat sí que sent que he assolit cert equilibri i em conec molt més i he començat a acceptar-me, que pareix poc, però no ho és.

Continuant amb inèrcies que vaig encetar l'any passat, en el 2023 he sigut un poc ermità, a penes he vist un parell d'amics. És que els anys pesen i la distància sí que fa l'oblit, més per a gent com jo que és com si hagueren de començar de nou cada volta. A més amb algunes amistats i familiars m'he adonat que no em sentia ja còmode, que eren relacions basades en la nostàlgia i en evocar el passat, però que ja no estan en el present. 

He aprovat dos assignatures més del grau d'Història de l'Art, les assignatures d'Art del Pròxim Orient i Egipte i de Grècia i Roma. Ja tinc 4 assignatures. M'he matriculat en tres més, dos d'art medieval i una de tècniques artístiques de la qual encara no he tocat res i que em fa un poc de por.

Pel que fa a les llengües, m'he tret el B2 d'italià i malgrat que han ofert el C1 en l'EOI he decidit no fer-lo i pel que m'han dit antics companys, he pres una bona decisió. Continue amb l'A2 d'àrab que acabaré inxaal·lah en el 2024, encara que no tinc pressa perquè ja no puc fer el B1 a distància. 

Em va eixir l'oportunitat d'anar a fer un curs d'educació a Finlàndia i vaig començar a estudiar finés, tot i que quan hi vaig arribar, vaig ser conscient que no en sabia res i en tornar d'allà tampoc no l'he tocat més i trobe que l'he oblidat. També vaig començar a aprendre hongarés per a poder parlar amb alguns familiars polítics, ara, no li he dedicat molt de temps perquè no en tinc. 

A nivell laboral, estic, per una banda a gust, continue sent tutor en primer d'ESO, però ja sense àmbit i en eixe aspecte no ho trobe a faltar. Encara que per l'altra no em veig fent la mateixa faena 30 anys més en el mateix lloc. Tampoc tinc una alternativa, de moment.

El més destacat del 2023 han sigut sens dubte els viatges. En gener me'n vaig anar sol a la Toscana i vaig visitar Florència per segona volta i Pisa, Lucca, Siena, Pistoia i Prato. Després en abril me'n vaig anar d'acompanyant amb els de 4t d'ESO una altra volta a Pisa i Florència i vaig visitar Roma per quarta volta. En juny anàrem un cap de setmana al parc d'atraccions de la Warner de Madrid i a principis d'agost vaig estar una setmana en Finlàndia. Encara en el pont de desembre he estat amb unes companyes de treball en Irlanda. 

Finalment pel que fa a escriure, tinc encara una novel·la a mitges des de fa més de 10 anys i en el bloc tot i que no escric molt, estic traslladant molts dels fils que vaig fer en twitter sobre història i llengües. 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

PARAULES MANLLEVADES A L'ÀRAB

A LA VORETA DEL MAR

AQUISGRÀ, LA CAPITAL IMPERIAL