divendres, 7 de gener de 2011

AVE (CÈSAR)

Ja fa un temps, en el canal informatiu del règim i amb motiu de la inauguració de l'AVE Madrid-València (o més bé Madrid-Platges de Madrid) anunciaven, ben orgulloso,s que la Comunitat (de veïns) Valenciana havia entrat en el segle XXI de les infraestructures. Ja pot començar la festa, que isca al balcó la fallera major, mascletaes per favor! Un observador extern podria pensar que és un gran motiu de celebració per a tots els valencians, però llàstima siga que en moltes altres zones del país encara ens trobem en el segle XIX de les infraestructures. I em referisc, pel que em afecta, a la Marina encara que es pot generalitzar a les comunicacions entre la província de València i la d'Alacant.

A dia d'avui, ambdues ciutats es troben comunicades únicament per una línia de ferrocarril que travessa la Vall d'Albaida i l'Alcoià. No és difícil de veure que aquesta línia es va construir fa quasi dos segles, per comunicar la principal zona industrial amb els dos ports més importants. En aquells temps la Marina era una comarca agrícola i segons alguns, econòmicament deprimida. Aquest fet s'accentuava pel seu caràcter muntanyenc i per la deixadesa dels seus governants. Ara bé, no hi ha que ser tan alarmistes, què per això teníem vaixells que ens comunicaven internacionalment, però pel que fa a la comunicació interna, a la de casa, amb altres comarques del país, sempre ha sigut deficient.

Però el temps va passar i ara la Marina és una comarca molt activa econòmicament, però continua sent castigada pels governants. A pesar de ser una de les comarques més poblades i una de les que més aporta al PIB sembla que no mereixem nosaltres també entrar en el segle XXI de les infraestructures. Però a banda d'aquestes dates, també és la Marina Alta pont entre altres dues comarques igual d'importants com la Marina Baixa i la Safor.

Necessitem una xarxa ferroviària almenys del segle XX (vegeu que no demane una del segle XXI, no som mereixedors de tanta dignitat), una xarxa que permetera articular les comarques centrals a través de la costa, i no tan sols se'n beneficiari l'economia al tindre unes relacions més fluïdes, sinó també el medi ambient ens agrairia que es reduïra la contaminació atmosfèrica (tenim un excessiu número de cotxes, amb els problemes que comporta: estacionament, transit, contaminació acústica) i a alguns pobles, especialment Xàbia, els brindaria l'oportunitat d'eixir d'aquest aïllament secular (que si, que tenim molts turistes i tot però per a molts el món s'acaba en la rodona de Gata o en la gasolinera del Poble Nou).

Aquí teniu dues fotos. Una és la de l'AVE, l'altra del Trenet. No vos diré quina és quina.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada