2017


2017 va començar com cada any, afegint-me anys. Ara que canviava la desena, vaig decidir adequar el nom d'este diari a la nova realitat i el vaig rebatejar com a Diari d'un jove masteritzat en la trentena, per a què, ja que ni és un diari, ni sóc jove ni molt menys masteritzat, hi haguera algun element de veritat en el títol. Però segurament ara que vinguen els idus de gener, li tornaré el nom que tenia, ja ha durat prou la comèdia.

                               foto de Aitor Mahiques Bataller.

Diu el refrany que la neu de gener ompli la bóta i el graner i encara que s'ha fet de rogar al principi, la segona part de l'any ha dut faena sense parar. En gener va nevar i per als que habitem el litoral és un fet excepcional. En 30 anys sols he vist nevar dos voltes a la Marina (excloent dalt les muntanyes), l'any 2005 i enguany. Calp va ser l'únic poble de tota la comarca en què la neu no va collar i emblanquinà sols el cim de l'Oltà.  La foto està feta en un dels meus racons preferits, l'ermita de Pedramala, una partida de Benissa on la neu sí que va deixar estampes hivernals.

                               foto de Aitor Mahiques Bataller.

Enguany també tocà el Congrés d'Estudis de la Marina Alta i hi vaig conéixer en persona a Carlos i a Jaume. Per al següent congrés m'agradaria presentar un treball propi, a veure si tinc temps, ganes i inspiració. La foto està feta en la necrópolis de la Pobla d'Ifach de Calp amb la vista del Cap d'Or (Teulada) i del Puig de la Llorença (Poble Nou de Benitatxell), jaciment que encara no havia visitat mai i que s'inclogué en el congrés. També ens ensenyaren el jaciment de la vil·la romana que hi ha al costat de la platja de l'Arenal i que tampoc coneixia.

                               foto de Aitor Mahiques Bataller.

Vaig viatjar a Mallorca. Va ser una visita breu però coneguérem Palma, Valldemossa, Deià i Manacor. Sens dubte el millor de tot el viatge va ser conéixer a Miquel, Dani i Rafa. La foto és de la cala de Deià, municipi de la Serra de Tramuntana.


                                 foto de Aitor Mahiques Bataller.

Vaig deixar l'acadèmia i vaig començar a treballar en informació turística de Calp. He conegut personatges com Virginia, Joan Manuel, Bernat i Bernia que han fet l'estiu més amè. La foto està feta des del treball, el passeig de la Fossa i una vista menys coneguda del Penyal d'Ifach. Si este estiu no vaig explicar unes mil vegades com pujar-hi, no n'he vaig explicar cap.

                                                  

I d'un dia per a l'altre vaig haver de deixar turisme per a començar a treballar en un institut d'Ontinyent. L'experiència va ser breu però molt gratificant. La foto representa el campanar de l'església de Santa Maria. El centre històric d'Ontinyent és una d'eixes joies amagades que tenim a l'interior.


D'Ontinyent vaig passar a Teulada, on també vaig estar molt a gust. M'haguera agradat poder continuar-hi però així és la vida d'interí, condemnat a una existència errant. En la imatge hi ha el campanar de Santa Caterina, l'element més destacat del poble, feta des de l'institut.

                                

I de Teulada he acabat l'any en Gandia. He notat la diferència, d'arribar-hi en un quart d'hora a tardar una hora i he hagut de fer-me amic del cotxe i de les carreteres. El centre era un poc més gran i no m'he sentit tan inclòs com en Teulada però cal que hi haja de tot en esta vida. La foto és del pont que connecta el Passeig de les Germanies amb el recinte de la fira de Gandia.

                                foto de Aitor Mahiques Bataller.

També he desvirtualitzat en persona a Carmen, Pep i Isabel i  he conegut a professors com Damià, Santos i Rosa que m'han ajudat molt i m'han fet el pelegrinatge pels instituts més lleuger. La foto és d'una barraca del Palmar de València. Eixe dia anàrem amb Víctor i vaig tastar les anguiles, que no ho havia fet mai. Sempre cal que hi haja primeres vegades.



He viatjat a Londres, ciutat que no coneixia i que malgrat el fred, he gaudit. La foto és del Pont de la Torre des del riu Tàmesi. Un any per reis em van regalar un trencaclosques 3D del Pont i mai el vaig poder acabar per això este monument representa per a mi tots els fracassos vitals. 

Per a acabar, enguany he fet moltes excursions pels voltants. Alguns llocs els he visitat la per primera vegada, els altres els he revisitat. Aquí els deixe resumits.



Alacant amb la seua arquitectura modernista. El Parc Natural de la Marjal de Pego. La Marina vista des del Coll de Rates. La Serra Gelada des de l'Alt del Governador. La torre vigia del Xarco a la Vila Joiosa. Art-déco a Pedreguer. El Puig Campana vist des de la Serra Cortina de Benidorm.


Les falles de Gandia. Bancals de cirerers als peus del Cavall Verd a la Vall de Laguar. La Cala de Llebeig entre el Poble Nou de Benitatxell i Teulada. La Cova Tallada a Xàbia. La serra de Bèrnia vista des del riu Algar en Altea. Vista del Mascarat des del barranc Salat.


La falla del Moraig al Poble Nou. El pantà de l'Amadòrio a Orxeta. Els refugis antiaeris de la guerra a l'Olla d'Altea. El campanar de l'església de Guadalest.


L'església abandonada del Pla de Petracos a Castell de Castells. El palau dels comtes de Ròtova. El monestir de Sant Jeroni a Alfauir. Vista del Puig de la Llorença des del mirador dels Carrabiners del Penyal d'Ifach. Capvespre a l'illa de Mallorca. Alqueria de Martorell a Gandia. 

I això ha sigut tot el 2017. Espere que el 2018 duga noves experiències, viatges i més aprenentatges.

Comentaris

  1. Que l'any vinent siga, si cap, un any molt millor que enguany. N'estic ben segur! Bon 2018

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

PARAULES MANLLEVADES A L'ÀRAB

A LA VORETA DEL MAR

AQUISGRÀ, LA CAPITAL IMPERIAL