SEGON DIA: EL JUEU ABRAHAM

15.03
M'he alçat de nou amb febra així que he telefonat directament a l'ambulatori i tampoc he aconseguit gaire. La dona m'ha escridassat que no isca de casa i que prenga un paracetamol cada dos hores sense cap indicació més. La sensació d'abandonament és total. Però encara com el paracetamol ajuda i la febra se'n va. Així que em sent millor vaig la visiteta al Duolingo, prepare materials perquè els alumnes puguen treballar des de casa i netege.

Aprofitant el sol, sec fora perquè em pegue un poc l'aire i comence a llegir Divideix i venceràs.  Una obra de l'historiador neerlandés Henk Wesseling sobre el repartiment d'Àfrica i la colonització europea del continent. El vol de les gavines em distrau, escridassen i es barallen per les teulades. Em preocupa que si cessa l'activitat pesquera i amb els restaurants de platja tancats ja no tinguen per a alimentar-se i es revolten contra els humans. Fins i tot els coloms i els teuladins en fugen.

Pel carrer passa un vehicle oficial amb la megafonia anunciant l'entrada en vigor de l'Estat d'Alarma. No podem eixir de casa i ho repeteix en diverses llengües: en anglés, en francés, en alemany, en italià...pareix el cotxe de l'ONU, en totes les llengües menys en valencià, clar. Així i tot pareix que alguns residents i turistes prefereixen fer-se els suecs i eixen a passejar.

Ja no podem traure els dos a Dana així que cal tornar-se i jo em quede a casa. Pose el segon capítol de Folklore. Ambientat al Japó, parla sobre el tatami en la cultura popular segons la qual, aquestes estores tenen la capacitat de retindre l'energia positiva o negativa dels fets que cometem al seu damunt i poden tornar-se en contra.  El tatami és la naturalesa, que acaba tornant-se en contra nostra després de xafar-la i batre-la amb tanta força. Si som capaços de sobreviure, ens convertirem, com el jueu Abraham de Boccaccio. 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

PARAULES MANLLEVADES A L'ÀRAB

A LA VORETA DEL MAR

AQUISGRÀ, LA CAPITAL IMPERIAL