Diari d'aula, 20-XII-2010. JORNADA AL BENLLIURE.


Hui hem participat en la VII Trobada d'Alumnes Mediadors a l'IES Benlliure. L'acte ha començat amb una sèrie d'exposicions sobre les experiències al voltant de l'equip de mediació. Tractaven de jornades que s'havien celebrat en albergs i que permetien als mediadors conèixer-se millor per crear un equip més integrat. Després del descans han continuat les exposicions amb diverses experiències sobre l'acte del dia contra la violència de gènere, un programa de ràdio del grup de mediadors de l'IES Campanar o sobre la pàgina del Facebook del grup de mediadors de l'IES Tirant lo Blanc de Gandia. 

En acabar s'han projectat vídeos denunciant el ciber-assatjament o reivindicant l'amistat. Aquests vídeos havien estat realitzats pels propis mediadors. Altres vídeos que parlaven de l'assajament a través de les xarxes socials com el Tuenti o el Facebook i la importància de configurar les opcions de seguretat. A continuació els mediadors s'han organitzat en grups per realitzar un cine fòrum. Nosaltres ens hem distribuït entre els diversos grups per tal d'ajudar els tutors dels grups i orientar-los en cas de dubte. S'havia de debatre sobre els aspectes negatius i positius de les xarxes socials o sobre les diferències entre la comunicació cara a cara i la comunicació en línia. Havíem d'extraure unes conclusions finals que s'havien d'exposar a la resta de grups. En el meu grup, el del sector central, hem conclòs que les xarxes socials faciliten la comunicació i permeten posar-se en contacte amb més gent però que comporten problemes de suplantació d'identitat i tancament a la vida pública. Sobre les diferències comunicatives hem acordat que ambdues són complementàries però que la comunicació cara a cara ha de ser sempre la prioritària. Hem condemnat l'assajament en qualsevol de les seues manifestacions. 

A títol final diré que per una part ha sigut una experiència enriquidora perquè ens ha permès estar en contacte amb els estudiants tot i que també els estudiants presents, els mediadors, no són precisament els conflictius d'una aula, és a dir, l'experiència ha sigut més senzilla. He trobat a faltar que es parlara més de la mediació en si que de les activitats d'esplai dels mediadors. I ens els grups he detectat que participem molt més nosaltres que en principi estàvem per ajudar i els tutors que els propis mediadors.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

PARAULES MANLLEVADES A L'ÀRAB

A LA VORETA DEL MAR

AQUISGRÀ, LA CAPITAL IMPERIAL