Diari d'aula. DIA 4. 22/11/10.

A la classe d'avui hem fet una posada en comú de les reflexions personals de la pel·lícula Diarios de la Calle completant un poc les reflexions pròpies. En general no hi ha hagut grans divergències entre els companys.

Després hem dedicat la classe a estudiar un poc d'història de la innovació. Hem vist el programa de l'Institució Lliure d'Ensenyament (ILE) que sorgeix a finals del segle XIX, en un moment de crisii i regeneració de l'ensenyament tradicional. També l'Escola Nova i la rèplica obrera materialitzada en l'Escola Moderna.

És sorprenent veure com d'avançades eren algunes de les propostes, com la secularització dels centres públics, la concepció de l'educació com a dret, la integració dels currícula a partir dels interessos de l'alumne, la visió del professor com a guia en una experiència personal de creixement formatiu i no solament com a font d'informació autoritària, la generalització de l'educació a tots els estrats, l'atenció a l'educació dels adults, la coeduació, la innovació dels continguts, etc.

He pres major consciència de l'obra destructora del franquisme que va mantindre un sistema tradicional que ja cap a 1870 començava a donar-se per caduc, desfent els avanços i incorporant alguns vicis que a dia d'avui encara s'arrosseguen dels quals hem de desprendre'ns i que ens situen en una possició bastant a la cua d'Europa en innovació i investigació.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

PARAULES MANLLEVADES A L'ÀRAB

A LA VORETA DEL MAR

AQUISGRÀ, LA CAPITAL IMPERIAL